Overzicht trainingen

Methodiektrainingen voor hulpverleners

Zorgvoort Academie verzorgt methodiektrainingen aan hulpverleners en andere zorgprofessionals met cliëntcontact, die online met hun cliënten gaan communiceren of daar beter in willen worden. We zorgen voor maatwerk. Oefeningen en casussen zijn herkenbaar en passen bij de doelgroep waarmee jullie werken.
Aan een training kunnen tot maximaal 30 mensen per groep deelnemen. Intervisie doen we in kleinere groepen van maximaal 8 deelnemers.

  • Trainingen zijn incompany.
  • Trainingen zijn opgebouwd uit een component basistraining en één of meerdere intervisiebijeenkomsten.
  • Trainingen kunnen zowel online als fysiek plaatsvinden.
  • Accreditatie is mogelijk.
  • Trainingen zijn vrijgesteld van btw.
CRKBO Geregistreerde Instelling

Trainingsaanbod

Training ‘Teamkracht’

Motiverend leidinggeven aan verandering

De zorg is in verandering. En dat moet ook, gezien de uitdagingen waar we voor staan. In je organisatie lopen vast de nodige innovatieprojecten (zoals digitale zorg, zorgtechnologie) of jullie zijn bezig het werk op een nieuwe manier te organiseren.

Transparant Rapporteren

Transparant rapporteren betekent dat rapportages online inzichtelijk zijn voor de cliënt. Dat vraagt wel wat van hulpverleners.

De basistraining ‘Transparant rapporteren’ laat je werken aan de kwaliteit van je rapportages en biedt handvatten om met vertrouwen transparant te rapporteren.

Individueel begeleiden via beeld

In deze training krijg je handvatten om methodisch een 1-op-1 behandel- of begeleidingsgesprek te voeren via beeldbellen.

We besteden aandacht aan de fases van het beeldbelgesprek, echt contact maken en online vraagverheldering. Met praktische tips uit te praktijk kun je verstandig en met vertrouwen aan de slag.

Digitale Dagbesteding

Ga je digitale dagbesteding bieden, of een andere vorm van digitale groepsactiviteiten?

In deze training leer je hoe je een goede digitale activiteit ontwerpt en oefen je met online begeleidingsvaardigheden. Zo zorg je voor kwalitatief hoogwaardig digitaal aanbod waar cliënten graag aan deelnemen.

Hulpverlenen via chat

En de link op Lees verder ook nog aanpassen.

Hulpverlenen via online berichten

Hier komt de tekst. En de link op Lees verder ook nog aanpassen.